Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Det åskade till ingen nytta

Av Aggiator - 13 juli 2010 20:31


Det är fortfarande mycket varmt ute, trots att det har åskat lite även idag. Men åskan tycks på något sätt gå runt oss, lite avlägset muller det är allt och några droppar regn. Den senaste tidens värme har fått till följd att fläktarna i butikerna håller på att ta slut. Vi har gudskelov redan fläktar så att vi klarar oss. Maken kör dessa fläktar var han än befinner sig och det är svalkande skönt. Men samtidigt även fruktansvärt irriterande för att jag hatar när något blåser mig i ansiktet, då stänger jag fläkten och han sätter på den igen.

I alla fall så har värmen bestått, men solen har inte gassat lika intensivt idag. Men efter att ha sovit dåligt några nätter i sträck så känner man sig ganska trött och slö. Undrar om det möjligen skulle kunna komma mer åska över oss här nere. Fast den tropiska värmen börjar nog klinga mot sitt slut snart, för jag läser att i början på nästa vecka kan det vara slut. För då fortsätter sommaren med mera normala temperaturer. Skönt tycker jag, om det nu stämmer. Jag älskar visserligen sol och värme, men om det blir mer normalare kan man börja vistas ute lite mer. Dessutom behöver snart rabatterna rensas, ogräset växer även om det är för varmt.

 

Det är riktigt roligt att läsa att torkan och värmen missgynnar fästingar och mördarsniglar, vilka båda två kräver hög luftfuktighet. Men tyvärr är det ingen bestående glädje för de kommer igen när det börjar regna och bli blött ute igen. Det torra vädret försvagar oxå växterna så att de blir mer mottagliga för skadedjur och sjukdommar. Det är som pest eller kolera, bara att välja.

 

Annars har det varit en lat dag idag. Mumsat i mig jordgubbar med vaniljglass i eftermidags *mums*. Lite dåligt samvete har jag eftersom jag borde ha sorterat garderober och byrålåder, men jag har inte orkat. Trots det har dagen bara sprungit förbi, vad tar tiden vägen! Varför har dygnet bara tjugofyratimmar! Usch nu är jag varm igen, behöver svalka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aggiator - 22 augusti 2016 21:51


Enligt msn´s sajt livstil så är höstens stora trend bland hårfärger Grå Ombré. Håret ska vara grått. Har man inte naturligt grått hår är det dax att färga det nu.                   Bilden är lånad från msn´s sajt    Jag tror att jag avstå...

Av Aggiator - 21 augusti 2016 21:33

  Ja, det är vad jag läser på DN.idag. Förklaringen är Klimathotet som förväntas försämra tillgången på bra kaffebönor. T.ex kan bladrost, ett slags svamp som angriper kaffeplantorna öka när väderförhållanden ändras.   Minette Rosén, kaffei...

Av Aggiator - 20 augusti 2016 21:37

Efter att ha varit borta härifrån under en längre tid nu så har jag upptäckt att jag (dvs. bloggen) är kvar. Så då fick jag idé att kanske det är dax att vara här lite igen. En del har ändrats här men inte mycket. Pingandet och bloggosfären (heter ...

Av Aggiator - 18 augusti 2016 21:59

Enligt Göteborgsposten så planerar J.K.Rowling återbesöka Harry Potters magiska värld i tre nya noveller.   De nya böckerna är tänkta som ett supplement till Harry Potter-böckerna och är i det kortare formatet. De kommer att glädja läsare och ta ...

Av Aggiator - 17 augusti 2016 20:18

Förre gymnasie- och kunskapsminister Aida Hadžialić (S) avgick i lördags efter att ha åkt fast för rattfylleri med 0,2 promille i blodet, på väg hem från en fest. Hon har nu lämnat in en ansökan om avgångsvederlag, som väntas ge drygt 1,5 miljon...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards