Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Aggiator - 31 juli 2010 23:45


Idag har vi varit en vända till Ängelholm, och bland annat gått på Tågmuseum samt Flygmuseum. Kul och intressant var det. Även om Gävles tågmuseum var finare, när vi var där för i början av 2000-talet. Men för den som inte visste det tidigare, jag visste det inte heller, Ängelholm och Gävles tågmuseum har koppling till varandra. Så de kompeterar varandra. Gävle lägger med energi på just tågen medan Ängelholm lägger mest energi på den skapande och arbetande människan omkring tågen. Jag är rätt trött nu ikväll. Det frestar på att fara runt så här. Det är en bit att köra oxå. Maken har redan krypit till sängs och snart får jag nog oxå förpassa mig till sängen. Inga klockor ska ringa imorgon, jag lovar, för det blir sovmorgon för oss.

God Natt


Av Aggiator - 31 juli 2010 23:45


Före detta polischef Göran Lindberg döms till sex och ett halvt års fängelse,

på följande punkter:


  • Grov våldtäkt.
  • Två fall av våldtäkt.
  • Misshandel.
  • Tre fall av koppleri.
  • 28 fall av sexköp.
  • Ett fall av försök till sexköp.
  • Ett fall av medhjälp till sexköp.


Åtalet ogillas på följande punkter:



  • Förberedelse till grov våldtäkt mot barn.
  • Förberedelse till grov våldtäkt.
  • Ett våldtäktsfall.
  • Tre fall av koppleri.
  • Ett fall av sexköp.

Källa: Södertörns tingsrätt

 

På sitt jobb var Göran Lindberg var känd som jämställdhetsivrare och för sitt arbete mot våld och sexuella trakasserier mot kvinnor.Men han visade sig snarare vara ett riktigt svin. Klart han ska ha fängelse, bura in honom bara. Nu läser jag oxå att han inte förväntas få det lätt i fängelset. I sitt jobb har han i princip jagat de här pedofilerna. Han kan bli hotad, trakasserad eller något ännu värre. Mobbad, det blir han definitivt. Sexualbrottslingar har inte heller hög status på våra fängelse. Synden straffar sig själv. Varför ska jag tycka synd om honom, han har själv satt sig i situationen och han har ju faktiskt visat sig inte vara ett dugg bättre än de som han har jagat. 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards