Alla inlägg under augusti 2010

Av Aggiator - 31 augusti 2010 22:37


Att hinna eller inte hinna. Igår, måndag, hann jag inte. Alltså jag hann inte skriva något om att jag varit iväg på träning, dvs. BodyBalance. Vilket alltså bara betyder att jag får skriva om det idag och på så sätt tacka mig själv för igår. Balansen gick ovanligt bra, så jag känner mig nöjd. Sagt och gjort nu.


Namasté

 

  


Av Aggiator - 29 augusti 2010 23:07


En svensk Oriflame-medarbetare sitter gripen i Teheran formellt anklagad för etablering av pyramidspelsverksamhet. Samt enligt Irans underrättelseminister finns det bevis för att spionfirmor backat upp Oriflame och försökt skapa säkerhetsproblem för Iran. Oriflames finanschef Gabriel Bennet avfärdar alla påståendena och misstänker att stängningen och gripandena kan vara kopplade till företagets affärsmodell som ger 40 000 iranska kvinnor en möjligheter att tjäna egna pengar.


Ja vad säger man om detta, kan nog bara rysta på huvudet över Iran´s tankar här.

Misstänkt kvinnoförtryck snarare kanske. Eller en rädsla över att mista kontrollen i ett patriarkaliskt samhälle. Sjukt med andra ord.

Av Aggiator - 29 augusti 2010 22:41


Äntligen lite tur med mig. Jag har sett "Fångarna på fortet" i kväll och lyckats spela in dem.  :-)   *puh* Nu väntar program 4 imorgon, måndag!


Hum ... något skumt med internetuppkopplingen ... den kommer och går ... mycket irriterande :-(

Av Aggiator - 25 augusti 2010 22:50


Nu har ekonomerna Matako Watanabe och Marc Möller räknat ut exakt när det är billigast att boka en flygbiljett i förhållande till avgångstid, rapporterar Guardian. Resultat av deras arbete finns att läsa i senaste numret av tidskriften Economic Journal - för den som kan tyda formlerna, vill säga. ∏ ska i alla fall stå för flygbolagets vinst, enligt tidningen.


Formlen ser ut så här: ∏A = gUG + min(k-g, (1-g)(1-r))

 

Jag förstår inte formlen själv. Men svaret verkar vara, om man nu ska tro på detta, "boka åtta veckor innan avgång" samt "köpa sin biljett på eftermiddagen".

Av Aggiator - 25 augusti 2010 22:15


Jag skrev att jag spelade in 2:a avsnittet av "fångarna på fortet" men det var bara halvsant. Maken *morr* som ställde in tiden lyckades förkorta programmet till en timme. Så ett nytt försök gjordes av den sena reprisen 00.10 natten som gick. HD-spelaren programmerades och vi gick och lade oss. Bara det att när vi ligger i sängen och försöker somna kommer det en blixt som följs av en avlägsen knall, sedan lite blixtar och knalllar till. Aha! ... åska tänker vi då. Jag går upp och drar ur TV-antennen. Vaknar lite senare för jag behöver gå på toan, Tittar in och noterar att vi spelar in på HD:n men vi hade ju dragit bort anntennen. Ja *suck* det var det försöket det. Men jag ger inte upp så lätt ... ett nytt försök kommer på söndag eftermiddag, klockan 14.00 Ska det bli 3:e gången gillt för fångarna del 2? ...annars blir det reservplanen, titta via nätet. För jag ska se det.

TV-kvällen idag ... Jag har tittat på fångarna del 3 i live i kväll. Det blir visserligen i fel ordning, men i alla fall helt strulfritt. Nu skriver media om hur Gunde tjatade på höjdrädde Johan Petterson att hoppa bungyjump. Jag tycker inte att man ska tvinga någon, men samtidigt så ger man sig "väl" in i leken "fångarna på fortet" frivilligt. Självklart förstår jag att man känner skräck och panik här. Därför tycker jag att Johan var jätteduktig som hoppade!

Av Aggiator - 24 augusti 2010 22:27


Nu har jag tittat på Fångarna på fortet nr 1 samtidigt som jag spelade in 2:an. Det var precis som att gå bakåt i tiden. KUL! ... jag läste att Gunde Svan och Agneta Sjödin själva är kritiska till ”Fångarna på fortets” sändningstid eftersom de befarar att tittarna sviker deras program just på grund av det. Fast det behöver de kanske inte vara eftersom hela 1,7 miljoner tittare såg premiär-programmet. Ska bli kul och se om intresset håller i sig.

 

Sjölv gillade jag programmet. Fast jag har ju alltid gillat programmet ända sen starten. Okej, jag håller helt med om att "fångarna" ligger på en helt idiotisk tid men inte är det väl bara ett barnprogram? Jag som tycker att det är tilltalande måste väl vara hemskt barnslig då. Men varför skulle det vara fel att ha barnasinnet kvar? Nej, vid eftertanke jag håller inte alls med att programmet skulle vara mossigt. "Fångarna på fortet är underhållning både för vuxna och barn. Alltså familjeunderhållning!!! ... men klart att fredagkvällar hade varit klart bäst.

Av Aggiator - 24 augusti 2010 19:45


Tiden saknades igår för inlägg, för jag fastnade nämligen framför TV.n efter träningen. Såg "Det Okända" som jag hade spelat in för att kolla på senare eftersom det tidsmässigt gick ihop med BodyBalance´n. Men det betyder att dagen idag får stå för gårdagens BodyBalance. 

 

Nu när jag har kört den nya koregrafin en tid så börjar den bli bättre och bättre. Det är konstigt vad man kan vänja sig, varje gång koregrafin byts ut. Det tar en liten tid sedan är man helt inne i det nya. Det är nästan som om det gamla inte har existerat. Fast ändå *lite tveksamt* minns jag svärddansen. Fast nu släpper jag detta för nu väntar snart TV:n med lite nostalgi. Fångarna på fortet, ska kollas in. Tillsvidare ...

Namasté

Av Aggiator - 22 augusti 2010 23:01


Även idag har regnet öst ner. Men dagen började ändå bra med solsken. Vi körde ut en låång söndagsrunda idag. Tyvärr mot regnet, fast först stannade vi till vid en så kallad "presentaffär" ute på landet som vi bara hittade. Fast vi lyckades köra förbi den och fick vända.

 

Hittade ursnygga och relativt billiga trasmattor där som passade jättebra till vår hall. De gamla mattorna där behövde värkligen bytas ut. Faktum är att vi har varit på jakt i flera år, lite då och då efter något att ersätta dem med. Och nu lyckades vi. Två par svart/grågröna mattor blev våra. Sedan då på väg ut ur affären med mattorna bröt ovädret loss ordentligt. Regnet bara pissade ner i världens åskskur.

 

Men vi fortsatte köra en bit till, fram till solen och tog kaffe med tillhörande kaka på ett kaffe. Fast sedan kom regnet igen. På väg hem lugnade det sig. Fast bara för att dyka upp igen i en total åskskur när vi närmade oss hemmet. Så vi fick springa in mellan regndropparna. Blev vi våta? Svar Ja!

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards