Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

BodyBalance, värme och regn

Av Aggiator - 2 augusti 2010 23:20


Då har jag, efter ett litet avbrott, åter varit på BodyBalance. Det kändes bara bra att vara där igen, fast det är varmt. Funderar lite på det här med BikramYoga, jag tror nog inte att det är något för mig. Yoga i en bastu är nog väldigt bra för rörligheten men det är det här med värmen, för mycket äv den varan får mig att tappa fokus. Nu har det i alla fall regnat lite här i skåne oxå, lite då och då. Även om vi inte har fått något direkt skyfall. Glädjande för Sveriges del är nog att det har regnat på rätt ställe. Regnet i juli har minskat risken för höga elpriser i vinter ...

 

Det har regnat mycket under juli på rätt ställen. Vattenmagasinen har fyllts på och vi har fått en starkare hydrologisk balans, säger Faraz Azima, vd för elbytessajten.

 

Tänk jag som trodde att det bara regnade på fel ställe. För det brukade det ju alltid göra förr i tiden. Då ser jag ser fram emot ett möjligt lågt elpris för i vintras var det ju bottendyrt.

Namasté

 
 
Jenny

Jenny

14 augusti 2010 12:56

Värmen gör en mer flexibel, men bara så länge det är varmt. Man blir ju inte vigare än att yoga, eller bara stretcha, i vanlig rumstemperatur. Att bikramyoga är så fysiskt krävande och bränner så mycket kalorier beror ju bara på värmen dessutom, utan den är allt ganska lätt. Bikramyoga är säkert bra på många sätt, men jag tycker att det är bättre att göra en mer fysisk yoga som power/vinyasa yoga eller liknande.

Det är toppen tycker jag att det har regnat lite nu. Gräsmattorna är gröna igen istället för gula, men det där med elpriserna har jag faktiskt inte tänkt på! Bra med vattenmagasinen!

http://healthywealthywellness.wordpress.com

Aggiator

14 augusti 2010 23:15

Hej Jenny,
Nu har jag inte själv provat Bikramyoga, men tror att jag föredrar typ, power/vinyasa yoga. Fast jag inbillar mig att man borde bli lite rörligare av att komma djupare in i positonerna om man tränar bikram ofta.

Regnet är bra, det behövs. Men lite för mycket på sina ställen.

 
Emil

Emil

5 oktober 2010 17:49

Jag vill helst inte veta hur mcyket dyrare elräkningarna var i vintras. För gudarna ska veta att jag brassade på mina element där hemma!

http://jamforaelpriser.com

Aggiator

6 oktober 2010 20:12

Klart att man inte vill sitta och frysa hela vintern igenom. Men visst är det bra att jämföra elpriserna lite då och då.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aggiator - 22 augusti 2016 21:51


Enligt msn´s sajt livstil så är höstens stora trend bland hårfärger Grå Ombré. Håret ska vara grått. Har man inte naturligt grått hår är det dax att färga det nu.                   Bilden är lånad från msn´s sajt    Jag tror att jag avstå...

Av Aggiator - 21 augusti 2016 21:33

  Ja, det är vad jag läser på DN.idag. Förklaringen är Klimathotet som förväntas försämra tillgången på bra kaffebönor. T.ex kan bladrost, ett slags svamp som angriper kaffeplantorna öka när väderförhållanden ändras.   Minette Rosén, kaffei...

Av Aggiator - 20 augusti 2016 21:37

Efter att ha varit borta härifrån under en längre tid nu så har jag upptäckt att jag (dvs. bloggen) är kvar. Så då fick jag idé att kanske det är dax att vara här lite igen. En del har ändrats här men inte mycket. Pingandet och bloggosfären (heter ...

Av Aggiator - 18 augusti 2016 21:59

Enligt Göteborgsposten så planerar J.K.Rowling återbesöka Harry Potters magiska värld i tre nya noveller.   De nya böckerna är tänkta som ett supplement till Harry Potter-böckerna och är i det kortare formatet. De kommer att glädja läsare och ta ...

Av Aggiator - 17 augusti 2016 20:18

Förre gymnasie- och kunskapsminister Aida Hadžialić (S) avgick i lördags efter att ha åkt fast för rattfylleri med 0,2 promille i blodet, på väg hem från en fest. Hon har nu lämnat in en ansökan om avgångsvederlag, som väntas ge drygt 1,5 miljon...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards