Alla inlägg den 7 september 2010

Av Aggiator - 7 september 2010 23:00


Tro på gud eller inte tro på gud.

Tro på vänster eller tro på höger

 

Förra veckan har partiledarna vallfärdat till Vårgårda. De har varit där för att söka väljare. Och funnit en jättepublik, insprängd i ett missionstält. Att låta sig bli utfrågad av en pastor i ett missionstält har varit en institution i svenska valrörelser sedan 1968 .........  Det är inget jag visste sen tidigare.

Fast själv tror varken Fredrik Reinfeldt (M), Mona Sahlin (S) eller Lars Ohly (V) på gud. Inte heller är de med i svenska kyrkan. Nej utfrågningens syfte är ett helt annat än i tv. Lyssnarna i tältet ska känna hur partiledarna är som människor .......... Det är något som jag hade uppskattat att se även i TV.

Annars börjar jag bli rätt trött på alla opinionmättningar. Ena dagen si andra dagen så, hur snabbt kan det gå ... alltså förändringarna.

Fast är det inte så att statistik kan formas efter ens behov och ofta ljuger en del?

Av Aggiator - 7 september 2010 22:37


Hittade precis detta ... som utspelade sig i Finland ...

 

En 20-årig kvinna sökte svar på frågan om vad för slags vätska som läckte ur hennes ena bröst. Den biträdande överläkaren som tog emot henne först smorde in hennes bröst med gel, kände på brösten och berömde henne för deras form. Men han upptäckte inte att det kom något sekret ur bröstet. Då hade läkaren hade då frågat om det var okej att han smakade på hennes bröst, kvinnan blev generad och gick med på det därför att hon kände panik.


Tänk vilka läkare det finns. Sjuuk är det!!!  *virrar på huvudet*

Jag hade själv blivit jättepaff, men också jättearg om jag varit henne, men det är en annan historia. Fallet är nu uppe i Finlands högsta domstol där åklagaren hävdar sexuellt utnyttjande.

Av Aggiator - 7 september 2010 22:25


Ikväll har jag varit på på Pilates för första gången sedan i våras. Man märker direkt att det känns jobbigt för magmusklerna. Lite konstigt för jag tränar mina magmuskler i BodyBalance´n oxå. Men det bevisar väl bara att pilates är suverän träning för kärnan/core. *Hum* undrar om jag får träningsvärk imorgon? :-)

  

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards