Alla inlägg under september 2010

Av Aggiator - 6 september 2010 11:46




Den före detta rockstjärnan Mike Edwards i Electric Light Orchestra, ELO, är död. Detta i en trafikolycka i engelska Devon där hans fordon träffats av en stor höbal som på något sätt flugit ut i vägbanan. Läs mer i DN.

 

Vilken tragisk död.

R.I.P Mike Edwards aka Deva Pramada

Av Aggiator - 6 september 2010 11:42





Då har forskarna bestämt sig om spikmattans nytta eller onytta.


Alltså spikmattan fungerar som smärtdämpare. Den kapar smärttopparna. Detta är resultatet om en teststudie. Alltså skillnaden vissade sig vara tillräckligt stor för att kunna mätas och sägas vara statistiskt säkerställd.


Allt ska självklart undersökas och dokumenteras ... men jag känner många spikmatteanvändare som intygar dess nytta. Själv kan jag nog inte säga att jag har använt min spikmatta så väldigt mycket ännu. Men det består mycket av ren tidsbrist eller 'tänker efter* är det kanske så att jag inte priorienterar den framför annat? Fast det måste väl betyda *ler* att jag inte behöver den desperat just nu, för vid behov så tror jag att jag unnar mig det. För just som studien visar, så tror jag på den. Spikmattan fungerar!

Av Aggiator - 5 september 2010 21:16


Gillar du inte att röra på dig, sporta, gympa, springa ...

Då kan du alltid trösta dig med att det sitter i generna och är något som du har ärvt från släkten ... Men snart nog kan hjälpen komma att finnas för dig ...

 

I framtiden är det mycket möjligt att människor kan behandlas för låg aktivitet genom mediciner som riktar in sig på generna som styr hur aktiva vi är menar forskarna och påpekar att sådana mediciner skulle kunna få stora effekter på folkhälsan. Läs mera i AF.

Av Aggiator - 3 september 2010 22:49


När man ser detta så slås man av att det fuskades på den tiden oxå.


Av Aggiator - 3 september 2010 22:34


En positiv nyhet för alla som lider av migrän ...

 

Forskarna kommit ett steg närmare lösningen på gåtan till en våra vanligaste folksjukdomar genom upptäckten av en "migrän-gen". Det handlar om en gen som styr uppstädningen av glutaminsyra, en signalsubstans som överför signaler i nerverna och hjärnan. Det verkar som om migränpatienter har en variant av den  genen som ger en högre koncentration av glutaminsyra i nervändarna. Nu hoppas forskarna att man genom denna upptäckt kan hitta behandlingsformer som minskar koncentrationen av den här signalsubstansen för att skapa nya och bättre mediciner.

Av Aggiator - 1 september 2010 10:09


Forskare på Chalmers gör försök med att odla konstgjort kött!!!


Det kan kanske i framtiden  bidra till att maten räcker till oss alla här på jorden.

Fast det låter ... inte precis aptitligt.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards