Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Aggiator - 13 oktober 2010 23:43


Världsnaturfondens nya rapport visar på att mänskligheten utnyttjar 50 procent mer naturresurser än vad planeten tål. Detta betyder att vi skulle behöva två jordklot  år 2030 om vi fortsätter att använda naturresurserna i samma utsträckning som i dag.


Skrämmande läsning ... över vad vi lämnar över till våra barn och barnbarn. Vi lever i ett slit och släng samhälle där vi inte bryr oss nämvärt om de resurser som vi slösar med. Vi bryr oss inte ett dugg om att vi skadar vår moder jord. Koldioxidutsläppen har ökat 11 gånger sedan 1960-talet står det. Jag tror att om vi inte ska backa vår utveckling så måste vi lära oss att hushålla med det vi har och inte bara låta kapitalet styra över förnuftet. Vi ska inte skrota samhället som vi lever i idag, men vi behöver forskning om bland annat nya bränsleformer. Vi behöver bort från fossilberoendet, lära oss hushålla med de resurser som finns. Vilken regering vågar idag tvinga förbjuda fossila bränsle för att tvinga fram en utveckling? Vilka företag vågar idag släppa en del av sin vinst för att jorden ska överleva i framtiden?


Av Aggiator - 13 oktober 2010 23:30





Ja det ska man tycker Gunilla Persson som medverkar i ”Svenska New York-fruar”. Hon menar att kamouflera om man ser att det är lite blåaktigt eller rött under ögonen på sitt barn. Själv började Gunilla Persson att använda concealer under ögon på sin dotter redan när hon var så ung som 2 år. Barnpsykologen menar däremot att smink och andra skönhetsattribut kan hindra barns leklust.


Jag tror säkert att sminka sitt barn på det sättet kan hindra barns leklust, men vad värre är de signaler som sänds ut till barnen om att de inte duger och är fina som de är utan att alla små skavanker måste döljas. Sjuukt!!! Vore det inte bättre att försöka fostra sina barn till starka, trygga individer som duger som de är skapade och har ett bra självförtroende. Det tycker i alla fall jag vore bättre.

Av Aggiator - 13 oktober 2010 22:54


Jag kom aldrig iväg på någon träning, läs pilates, igår på grund av att jag inte hann dit i tid. Jag var i Malmö på vård- och omsorgsmässa hela dagen istället. Men idag har jag tränat BodyBalance, får ju inte bli helt förslöat. Jag får berömma mig själv under balansdelen. Den gick för en gångs skull mycket bra. Här är jag nöjd med min insats. Annars har jag mest varit trött hela dagen med huvudvärk. Det är fakiskt först nu när det stax är dax att krypa till sängs som man börjar bli pigg.

 

Namasté

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards