Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Aggiator - 19 oktober 2010 22:16


Tisdag innebär Pilates och det kändes mycket bra. Sista delen av passet bestod av Boll. Här kändes det oxå bra. "Boll-simning" *hum, kan man kalla det så* gick bra likaså armhävning på bollen, grodan etc. Jag är nöjd med mig!!!

  

Något som oxå är viktigt är att äta rätt. Det kan man läsa om här. Rätt kost kan nämligen maxa din träning.



Detta är hur du bör äta ...


Före träningen

  • Bra mat: Balanserad kost.
    Exempel: Frukt, yoghurt, fullkornsmacka med smör eller keso.
    När: Ett par timmar före. Se till att inte vara hungrig när passet börjar.
    Undvik: Sportdryck och rena kolhydrater precis före eller under träningen.

Efter träningen:

  • Bra mat: Kolhydrater och lättupptagligt protein.
    Exempel: Välling, skinkmacka, yoghurt.
    När: Ju fortare desto bättre! Ät helst inom en halvtimme - men det räcker med ett lättare mellanmål. Behöver du mer kan du äta senare i lugn och ro.
    Undvik: Att inte äta alls - då få musklerna sämre förutsättningar att återhämta

 

Ja nu är jag i och för sig ingen hälsofreak på det sättet. Inte heller äter jag alltid rätt, men det skadar aldrig att ta till sig lite ändå. Jag vill absolut aldrig se ut som killen som var med i Anna Ankas nya Tv-program, "I form med Anna Anka" som började ikäll. Ja, jag tittade på programet, man måste ju kolla in. Han lyckades med god vilja att bli en bättre människa och gick från hög fetthaltig 26-åring med en 50-årings kropp till lite lägre fetthalt och en betydligt yngre kropp på två månader. Bra gjort!

  

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards