Alla inlägg den 3 november 2010

Av Aggiator - 3 november 2010 23:15


Brittiska nyhets-tv-kanalen BBC News valde att visa ett reportage om hur en grupp kvinnor, flera av dem utklädda till häxor, firade Halloween och det man kallade ”Samhain”, när årets ljusa del avlöses av mörker. The Druid Network, som kvinnorna kallar sig, uppges ha fått officiellt erkännande som välgörenhetsorganisation och betecknad som Storbritanniens ”senaste religion”.

Detta möttes i sin tur av protester från kristet håll. Det är orimligt att ge sådant utrymme till en liten grupps bisarra, hedniska aktiviteter, heter det.


Men hjälp ... jag trodde att det fanns religionsfrihet. Man får väl tro på vad man själv känner och vill. De kristna behöver väl inte känna sig hotade för det. Frågan är väl snarare om det finns flera "gudar" som skapat vår jord eller är alla skepnader av guden eller för all del gudinnan egentligen i grunden en och samma oavsett vilken tro man har och tillbedjer?

Av Aggiator - 3 november 2010 22:14


Ja iallafall gäller det mej idag. har varit bottentrött hela dagen och ganska ineffektiv ... men så äntligen blev det kväll och jag for iväg på BodyBalance. Resuktatet var att jag liksom vaknade till liv och blev pigg. Kanske inte riktigt bra för nattens sömn ... måste ju erkänna att jag är typisk nattmänniska som alltså är morgontrött. Fast jag känner mig väldigt nöjd med min träning idag ... och balansen den gick bra.

Namasté

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards