Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Aggiator - 31 mars 2011 22:01


Den nyaste treanden på gymmet ... Zumba ... ett härligt danspass.


Igår var jag på Zumba Fitness för andra gången, fast elefanten i mig finns kvar.

*Hum* det tar nog ganska många gånger för att mota bort den och göra mig till en dansprinsessa, om det nu går. Fast negativa tankar ska man inte ha, man går till Zumba för att få svettas och ha kul. Och det är verkligen kul! Bara synd att det ska vara så svårt att få tider, jag lyckades bara få en reservtid till nästa vecka. Måste börja planera min tid bättre för faktum är att när bokningen släpps ut på nätet är det nästan ingen Zumbaplats över. Här gäller det alltså att boka sig nere på gymmet i god tid, vilket jag är dålig på och måste skärpa mig med.

 

Nu börjar det oxå bli svårt att välja till mitt andra pass i veckan. Ska det vara pilates eller bodybalance? Svårt!!! Vill så mycket, men saknar tid. Denna veckan blev det Pilatesen som vann. Den var jag på i tisdags.

Av Aggiator - 31 mars 2011 21:33

 

Så har mänskligheten fått ett nytt miljöproblem ...


Så många som 1.000 kroppar efter människor som omkom i tsunamin fått ligga kvar i evakueringszonen runt Fukushima på grund av oron för strålning hos arbetare som ska samla in de döda. De Japanska myndigheterna överväger hur man bäst ska hämta kropparna. Man vet inte heller hur man ska ta hand om kropparna när de väl har hämtats eftersom de anses vara kontaminerade av strålning. Problemet är alltså att om lik med radioaktiva ämnen kremeras riskerar partiklarna att komma ut i luften och vid begravning finns risk för att de tas upp av den kringliggande jorden.



Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards