Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Aggiator - 15 juni 2009 23:16


Jag kan inte låta bli och fundera över det här med brott och straff när jag läser att Femton nya poliser ska anställas eftersom polisen inte hinner med att utreda alla misstänkta fildelningsbrott. Vilket i sin tur har fått för konsekvenser att åklagare tvingas att lägga ner fall.


När man så kollar runt på diverse bloggar i ämnet så anser de flesta att det finns viktigare brott i vårt samhälle att lägga polisresurser på. Och jag kan bara hålla med alla er andra. Det finns absolut andra eftersatta brott i dagens samhälle. Till exempel så borde polisen ta hand om de som kör berusade med fara för både sitt och andras liv. Ekonomiska brott, narkotikabrott, våldtäkter, inbrott, organiserad kriminalitet är bara en liten del som jag kommer på just nu.


Om femton nya poliser ska jaga fildelare, hur många nya poliser tänker polisen anställa för utreda och ta hand om alla andra brott ???

För det kan väl ändå inte vara så att fildelningsbrott är det grövsta brottet man kan göra i samhället idag, eftersom det satsas så mycket resurser bara på det, så här i spartider !?! Eller .....


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards