Alla inlägg under december 2009

Av Aggiator - 31 december 2009 20:45


  


 

Till er Alla   !!!

 

 

Av Aggiator - 28 december 2009 16:00

 ... den titeln går till filmen ”Star Trek"     

    

Star Trek” tog alltså hem titeln som mest olagligt nedladdad.

Enligt BBC har den laddats ned mer än tio miljoner gånger. Källa: Aftonbladet.


Jag förstår inte varför just den filmen skulle vara så populär. Men tydligen går den hem hos pirater. Jag kan för övrigt  lova och svära på att jag inte finns med i nedladdnings-statistiken. Jag har inte laddat hem filmen "Star Trek" Det är inte ens min typ av film, så jag är inte ens intresserad av att få den grattis !!!     


Av Aggiator - 27 december 2009 22:30


Läkarstudenter tillåts känna i sövda kvinnors underliv. Detta händer på kvinnokliniken på Östra sjukhuset i Göteborg. En källa säger till Aftonbladet

-När kvinnan är nedsövd får fyra läkarstudenter gå in i salen och under ansenlig tid palpera, alltså känna med sina fingrar i kvinnans underliv. Kvinnan ska varken ha informerats före eller efter undersökningen om att studenterna närvarat. Uppgifterna skrevs inte heller in i journalen. Vi kommer att följa upp det här, säger överläkare Bo Jacobsson när han får kännedom om detta.


Jag undrar hur pass vanligt detta är. Låt oss hoppas att detta inte är speciellt vanligt för då börjar man tvivla på sjukhusen. En skandal och övergrepp av ett könsorgan på en kvinna (kvinnor) är det i alla fall oavsett om det är vanligt eller inte !!!

 

Jag tycker själv inte att det är speciellt kul att på gynundersökning. Snarare tvärt om. Men om jag bli tillfrågad om studerande får vara med under undersökningen brukar jag säga ja, eftersom de ska ju lära sig de oxå. Men då är jag tillfrågad och vaken. Jag skulle aldrig godkänna att någon stack in sina fingrar i mitt underliv utan min vetskap, speciellt inte när jag var sövd och försvarslös. När man är sövd vet man ju inte vad som händer och bara detta är otäckt och kränkande i sig. Här gäller det att man kan lite på det som händer under undersökningen. Jag hade blivit totalt vansinnig om jag hade fått veta om att något sådant hade skett med mig utan min vetskap och godkännande. Om jag nu skulle tillåta detta i utbildningssyfte så skulle det ske när jag var vaken och hade kontroll över situationen.

Av Aggiator - 27 december 2009 21:41


Detta skriver aftonbladets kropp och hälsa om.

De visar oxå några yogapositioner på sidan och lovar att du går från

uppstressad till nedvarvad av ett kort yogapass på en kvart.


Det är inte alls fel med Yoga, för det hjälper faktiskt till att varva ner. Men det finns ett men enligt mig och det är att yoga är inte bara gymnastik som du gör och simsalabim så är du kolugn. Nej för att lyckas med detta måste då känna för yogan, gå in i positionerna, gå in i dig själv, använda andningen rätt etc.

Detta tar lite tid att lära sig. Men när du väl kan det är Yogan ett utmärkt vapen mot stress som samtidigt ger dig träning. Men man kan oxå använda olika andningsövningar eller avslappning/meditation för att effektivt bekämpa stress och varva ner. Fast även här krävs oftast lite tränning för att uppnå bästa möjliga resultat. Man kan absolut säga att övning ger färdighet. så vad jag vill säga är att prova gärna yogaövningen men förvänta dig inget mirakel. Ge det lite tid. Men när du väl kan tekniken och yogan känns rätt för dig så kommet det att fungera och varva ner dig. Gör gärna oxå en avslappningsövning på slutet av passet,

det är superskönt. Jag lovar!

 

Namasté 

Av Aggiator - 26 december 2009 17:29


Nyfiken på nästa års datortrender.

 

  

Kolla DN här.


Av Aggiator - 26 december 2009 17:15


En "uppenbart sinnesförvirrad" kvinna knuffade omkull påven Benedictus XVI just som han gått in i Peterskyrkan för att hålla julens midnattsmässa. Påven skadades dock inte och höll midnattsmässan som planerat. Det har framkommit att samma kvinna planerade att överfalla påven redan förra året, men då hann vakterna stoppa henne. Källa: DN.


Eftersom hon planerade detta redan förra året så antar jag att det inte är något 

spontanpåfund. Hon verkar i alla fall inte gilla påven. Men det skulle vara kul att veta hennes motiv till handlingen. Är det enbart påvehat eller något mer?

Av Aggiator - 25 december 2009 22:37


Ja då var julafton över för denna gången och ni alla får ha

en riktigt god fortsättning på Julen

 

  

 

Kolla in bildspelet här på AF som förklarar "lite julhistoria" ;-)

 

 

 

Av Aggiator - 22 december 2009 22:34

 

Som kvinna löper man dubbelt så stor risk som män att drabbas av pisksnärtskada vid en bilolycka. Det finns anatomiska skillnader i ryggraden, olikheter i muskelmassa eller sittställning kan förklara varför kvinnor lättare får pisksnärtskador. Ändå är det mycket få nya bilar som är konstruerade för att skydda kvinnorna. Krockdockorna för testerna är konstruerade som män. Men de manliga dockorna fungerar inte för kvinnor som oftast är både mindre och lättare. En studie, ett EU-finansierat projekt, kommer att användas för att reda ut mer exakt vad skillnaden består i för att kunna skapa kockdockan med kvinnliga egenskaper. Men det kommer att ta tid. Forskarna behöver först veta mer om varför skydden fungerar olika för män och kvinnor. Under våren kommer data att samlas in från andra länder i Europa, säger Anders Kullgren. Källa: sydsvenskan.


Själv förstår jag inte varför man inte redan använder både en kvinnlig och manlig krockdocka i testerna. Biltillverkare det är dax att investera lite av eran vinst för att skapa en kvinnlig docka, för era krocktester. En bra bil borde väl gå att anpassa till båda könen!   

  

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards