Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Jag vill tacka dig, Fredrik Reinfeldt!

Av Aggiator - 28 februari 2012 22:25


Först och främst vill jag bara säga ett Stort Tack, till dig Fredrik Reinfeldt för din fina politik,

som knäcker människor så att de behöver nervtabletter för att överleva sin arbetslöshet och pengabrist. Detta gäller både för gammal och ung. Även ett stort tack till alla ungdommar som inte kan hitta ett jobb åt sig, utan i stället hamnar i kriminella gäng och brottslighet. Och till sist ytterligare ett Stort Tack för det fina förslaget att vi bör arbeta till 75 år för att kunna överleva ekonomiskt av pensionen om vi fortfarande lever då. Du förstår det finns en hel del människor som tar så pass mycket stryk av sitt arbeta att de inte ens orkar jobba till 65 år och dessa människor vill vi absolut inte ska få orka ha det bra den sista tiden i livet. Eller?!? Jag läser oxå ...

 

Två tredjedelar av alla öppet arbetslösa får ingen som helst ersättning från arbetslöshetsförsäkringen. På sex år har andelen som får ersättning halverats. Men statsminister Fredrik Reinfeldt har inga planer på att ändra reglerna. ”Jag försvarar skärpningen av villkoren”, säger han. Vi har gjort ganska tydliga förändringar av a-kassan. Vi begär att man ska jobba halvtid i sex månader för att få tillgång till a-kassan. Vi höjde kraven från 70 till 80 timmar i månaden. Just skärpningen av det så kallade arbetsvillkoret har fått hård kritik eftersom människor som jobbar halvtid i avtalsområden med vecko­arbetstid under 40 timmar, exempelvis i vården, hamnar helt utanför. Regeln gör det också svårt för dem med tillfälliga kortare anställningar, ofta unga och utlandsfödda. Fredrik Reinfeldt medger den problematiken. Men statsministern är inte beredd att ändra de kritiserade reglerna. Då kan man utsträcka förmånerna och ta bort arbetsvillkoret och göra det till en väldigt bred närmast medborgarlönsliknande reform och det skulle förmodligen bli en av de största utgiftsreformerna Sverige har genomfört, säger han.

 

Hur fan tycker han att de som ramlat utanför arbetsmarknaden, ner i kylan, ska kunna ta sig in och upp igen!!! Men det passar säkert in i hans planner att göra en stor del av folket till tiggare eller daglönare igen. Vi ramlar rakt bak i början av 1900-talet. Perfekt för de rika, perfekt för cyniska politiker. Perfekt för de idioter som röstade på alliansen i förra valet. Bara att hoppas att inte någon av de personerna blivit bedragna och utkastade själva av käre Fredrik.

 
 
Roggan

Roggan

9 mars 2012 09:56

Kan bara instämma till hundra procent. Filippa insåg nog det till slut också.

http://roggansblogg.wordpress.com

Aggiator

22 mars 2012 11:43

Nu tror jag inte precis att det var därför som de valde att gå skilda vägar :-)
Men Fredrik Reinfeldts människosyn ger jag inte mycket för.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aggiator - 22 augusti 2016 21:51


Enligt msn´s sajt livstil så är höstens stora trend bland hårfärger Grå Ombré. Håret ska vara grått. Har man inte naturligt grått hår är det dax att färga det nu.                   Bilden är lånad från msn´s sajt    Jag tror att jag avstå...

Av Aggiator - 21 augusti 2016 21:33

  Ja, det är vad jag läser på DN.idag. Förklaringen är Klimathotet som förväntas försämra tillgången på bra kaffebönor. T.ex kan bladrost, ett slags svamp som angriper kaffeplantorna öka när väderförhållanden ändras.   Minette Rosén, kaffei...

Av Aggiator - 20 augusti 2016 21:37

Efter att ha varit borta härifrån under en längre tid nu så har jag upptäckt att jag (dvs. bloggen) är kvar. Så då fick jag idé att kanske det är dax att vara här lite igen. En del har ändrats här men inte mycket. Pingandet och bloggosfären (heter ...

Av Aggiator - 18 augusti 2016 21:59

Enligt Göteborgsposten så planerar J.K.Rowling återbesöka Harry Potters magiska värld i tre nya noveller.   De nya böckerna är tänkta som ett supplement till Harry Potter-böckerna och är i det kortare formatet. De kommer att glädja läsare och ta ...

Av Aggiator - 17 augusti 2016 20:18

Förre gymnasie- och kunskapsminister Aida Hadžialić (S) avgick i lördags efter att ha åkt fast för rattfylleri med 0,2 promille i blodet, på väg hem från en fest. Hon har nu lämnat in en ansökan om avgångsvederlag, som väntas ge drygt 1,5 miljon...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards