Alla inlägg under mars 2010

Av Aggiator - 31 mars 2010 23:32


Som de flesta redan vet så kan även mobiltelefonen kan få virus.s

Alltså kan den skyddas. - Se virusdoktorns knep.


__ __ __ __ __ __ __ __ __ __


En ny tjänsten från Microsoft kommer enligt planerna att öppnas under våren

Då kan du kan säkerhetskopiera telefonen gratis på nätet.

På Microsofts Myphone kan man lagra 200 megabyte data.

Onödig eller Nödvändig --- Välj själva.

Källa: AF      

Av Aggiator - 30 mars 2010 23:27


Nu har skiv- och filmbolaget Warner Bros har i Storbritannien börjat rekrytera teknikkunniga studenter för att jaga illegala fildelare på Internet.Studenternas yrkestitel är Yrkestiteln är "Anti-Piracy Intern". Jobbet går i första hand ut på att infiltrera torrentsajter, men de nya piratjägarna ska även finkamma nätet efter upphovsrättsintrång i material från Warner Bros och NBC Universal. För detta tjänar de 17.500 pund för tolv månaders jakt. Läs vidare i DN.


Är det kanske gamla fildelare som nu knäcker extra som piratjägare?

Som jagar sina kompisar för att dryga ut studentkassan. Här måste det väl vara bra med lite brottserfarenhet. Undrar hur en sådan platsannons skulle se ut?

Kanske ...

Teknikkunnig student, som vill tjäna lite extra pengar, sökes till fildelarjakt. Extra meriterande är det om du är en före detta kriminell fildelare som vill sona sina filddelningsbrott genom att ange dina vänner. :-)


Av Aggiator - 30 mars 2010 23:15


Vägverket bjuder i år på ett ovanlgt råd inför påsktrafiken ...nämligen ...  

Om du vet att du inte kan åka säkert: Stanna hemma – eller ta kvasten!


Bakgrunden till att detta råd är vad jag förstår att väcka uppmärksamhet. Vägverket tjatar årligen om nykterhet och försiktighet i påsktrafiken – ändå dör många i olyckor som skulle kunna undvikas. Speciellt olycksdrabbade tycks hårt trafikerade vägar som bär till fjällen att vara. Hum, här nere i skåne finns det inga fjäll att åka till. Men jag tror att vi har lika många berusade förare på vägarna ändå, tyvärr. Mycket trafik är det oxå på de skånska vägarna på grund av konstrundan, där man kör runt österlen och besöker diverse konstnärer som ställer ut nu under påskveckan. Jag *skrattar* funderar faktiskt på att ta kvasten, om jag ska på konstrundan i år.

 __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __

 

 Några viktiga råd för dig som ska ut och fara är:

  • Kör aldrig onykter!
  • Ta god tid på dig - Stressa inte
  • Håll avstånden
  • Rasta regelbundet vid långfärder
  • Håll hastigheten eller anpassa den till väderleken
  • Använd bilbälte

Av Aggiator - 30 mars 2010 22:45



Låter detta konstigt. Jag är inte precis van att änvända dessa attribut när jag sminkar mig. Men enligt Jean-Pierre Barda fungerar det utmärkt att använda sig av och speciellt då för den som bär glasögon. Hur han gör för att lägga makeupen? Kolla själva på DN´s webbTV

Av Aggiator - 30 mars 2010 21:59


Så där ja, då har jag varit på Pilates idag. Hann precis hem från jobbet innan det var dax att ge sig iväg igen. Efter träningen, relaxad och avslappnad, hem och äta lite mat. Fast maken är helt annat än avslappnad idag. Han far runt och babblar hela tiden, har haft en jobbig och stökig dag. Jag känner att han behöver prata och att jag borde lyssna, så nu sitter jag då äntligen här framför datorn i lugn och ro.

Av Aggiator - 28 mars 2010 23:15


Nu är det bara en liten tid kvar av Palmsöndagen, som inleder påskveckan. 

Vi firar ofta helgerna idag utan att ha någon större aning om vad och varför vi firar dessa.

 

Men vad innebär då denna dagen egentligen, vad handlar det om?

Jag har kollat och kommit fram till att Palmsöndagen är söndagen före påsk som i kyrkoåret inleder Stilla veckan, som påskveckan oxå kallas. 

 

Palmsöndagen är ägnad minnet av Jesu intåg i Jerusalem, då folket hälsade honom med palmkvistar i händerna (Markusevangeliet 11:1-11, Matteusevangeliet 21:1-11, Lukasevangeliet 19:28-44, Johannesevangeliet 12:12-19). Inom bland annat Romersk-katolska kyrkan företas palmsöndagsprocession, då de troende vandrar med palmkvistar i händerna.


Källa: Wikipedia.                            

Av Aggiator - 28 mars 2010 22:52


Då vet ni säkert hur man känner sig i magen efteråt. Man får ont i magen, känner sig liksom håltom, lite illamående ibland får man även sura uppstötningar. Det är garvsyran i kaffet som ställer till det. Men i framtiden finns det kanske bot mot detta ...   

 


Österrikiska forskare har upptäckt ett ämne i kaffet som hämmar syraproduktionen i magen. Vilket innebär ett första steg mot att kunna skapa ett "magvänligt" kaffe. Forskarna tittade på olika kafferosters effekt på magceller och kom fram till att ett ämne som är vanligare i mörkrostat kaffe är bättre för magen. Nu ska forskarna testa i fall det fungerar på människor, vilket de redan nu är positiva till. Läs mera på AF´s sajt.


Jag kan inte leva utan kaffe, så jag skulle verkligen hoppas att detta fanns redan nu. Får väl dricka som latte ibland så länge eftersom jag tycker mig må bättre i magen då. Men latte är ju inte heller så dumt :-)   

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards