Alla inlägg under augusti 2011

Av Aggiator - 20 augusti 2011 23:24


Idag har varit en helt vanlig dag i en kvinnas liv, eller...

Sovmorgon! Frukost och fylla tvättmaskinen. Sedan till affären och handla hem så vi klarar oss en vecka till minst. Packa upp och in maten. Hänga upp tvätt och stoppa in mer i tvättmaskinen. Eftermiddagskaffe och så beslut att baka, snabb-bullar till frukost imorgon. Fast en del av bullarna ligger just nu stelfrusna i frysen och väntar på att ätas upp senare. Skala potatis, hänga upp tvätt. Laga middag hjälps vi åt med maken och jag. Sedan diskar jag. Kopplar av framför TV:n en stund, dricker lite kvällskaffe när vi sitter där framför TV:n och nu sitter jag här en liten stund och ... Ja ...  Mer spännande blev inte denna dagen ... Men jag längtar till frukost imorgon. det är något visst med egenbakade bullar *mums* Nu är det dax att sova ...

Godnatt

Av Aggiator - 18 augusti 2011 13:43


Först vill jag bara säga att löpning inte riktigt är min grej men detta är ändå intressant läsning ...

 

Forskning från Köpenhamns Universitet visar att intervallträning enligt 10-20-30-modellen förbättrar prestationen för motionslöpare mer än vad man tidigare trott. Modellen går ut på att springa snabbt i 10 sekunder, medelsnabbt i 20 sekunder och att jogga långsamt i 30 sekunder. Försöket pågick under sju veckor med 18 deltagare. Resultatet blev att de förbättrade sin tid på fem kilometerI snitt med nästan en minut. Läs mer i SvD.

Av Aggiator - 18 augusti 2011 13:19


Igår förmiddag gjorde jag Qigong. Kanske inte så mycket fysiskt som meditativt. Fast jo, ganska fysiskt va det. Betydligt mera än vad jag trodde att det skulle vara. Så det var en positiv överraskning. Om jag nu bara kan få in det i mitt livsschemma så våre det bra.


Kvällen var Zunba-fitness. Kul, jobbigt och svettigt. Fast elefanten i mig vill inte riktigt släppa taget. Det tar nog sådär 10-år *skrattar* att bli av med det djuret. Jag vill ha en smidig katt inom mig. Ingen som vill byta? Nej jag trodde inte det heller.


Namasté

Av Aggiator - 16 augusti 2011 23:26


Fast idag har det varit torrt och fint med sol. Fast tyvärr var det för kallt att sitta ute och sola. jag försökte sola lite på edtermiddagen men frös så jag fick ge upp.


Fast nu är det inte så att det har varit sol överallt. I Norge har det varit regnkaos med stora översvämningar som följd. På vissa ställen har flera vägar och järnvägslinjer tvingats stänga på grund av ras och vattenmassor. Och ännu mera regn är att vänta.


Är det växthuseffektens början vi upplever nu?  Är det detta vädret vi har att vänta oss från nu och i framtiden???


Av Aggiator - 16 augusti 2011 23:07


Jovisst precis som jag trodde igår fick jag träningsvärk i mest hela kroppen. Vi kan börja uppifrån med huvudet (nacken), armarna, magen, låren samt benen. Men det är självförvållad smärta och går över. Men om jag tänker efter så hade jag nog väntat mig ett snäpp värre än vad det blev. Så även om jag har ont så är jag förvånad över att jag inte har mer ont än vad jag har. *hum* Är jag i bättre form än vad jag tror kanske?

Namasté

Av Aggiator - 16 augusti 2011 13:19


Varför är det så svårt att hitta rätt mascara? Själv tycker jag att många mascaror lovar mer än vad de håller. Ett tips kan inte skada att kolla in på ....


Sofie´s modes favoritmascaror inför hösten finns här att beskåda!



Av Aggiator - 16 augusti 2011 12:41


Antalet brev som inte kommer fram till mottagaren ökar.Vi skickar allt mindre och mindre brev. Men trots detta är det så att breven som inte kunde delas ut på grund av otillräckliga adressuppgifter har ökat. Enligt Post- och telestyrelsen (PTS) är vi dåliga på att skriva rätt adress, avsändare och att sätta på rätt porto skriver DN.


Posten kommer fel till mig oxå lite då och då. Senast igår faktiskt, då en rättadresserad tidning dök upp några kvarter bort. En granne kom med den senare på kvällen. Men frågan var om vi har blivit så dåliga på att adressera rätt eller om det slarvas mer från postens sida. Kanske är det en kombination av båda sakerna. Men det skulle vara kul och veta ....

 

Vad tycker ni?

Hur mycket av er post landar i fel låda eller försvinner för alltid?

 



Av Aggiator - 15 augusti 2011 23:15


Har varit på BodyBalance ikväll.

Först pilates och sedan ett pass BB på samma dag.

  

Skulle bli väldigt förvånad om jag inte får den förväntade träningsvärken imorgon.


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards