Alla inlägg under oktober 2010

Av Aggiator - 31 oktober 2010 22:53

    Happy Halloween!!!

 

 

 

Dessutom visar en ny utgrävning i Nibble i Uppland att Halloween och allhelgonahelgen har uråldriga rötter. Redan på bronsåldern hedrade människor i Sverige sina döda med rituella måltider. Fast vår Halloween kommer från Kelternas tradition Samhain men som först har tagit en liten omväg runt Amerika samt bytt namn innan den kom hit.

Av Aggiator - 29 oktober 2010 21:00


Det har brunnit i en över 150-årig väderkvarn i Skivarp. Branden var anlagd och resulterade i att väderkvarnen blev ödelagd i en anlagd. På grund av brandens karaktär är den så kallade Gryningspyromanen misstänkt. Han är visserligen konstant övervakad numera men för ett ögonblick försvann han ur polisens sikt. Gryningspyromanen anhölls i onsdags på sannolika skäl misstänkt för grov mordbrand. Fast nu är han släppt igen och på fri fot. Men trots allt är han fortfarande polisens huvudmisstänkte och polisen har säkrat spår som binder 46-åringen till brottet.


Hur svårt kan det vara???

Säkrade spår - men oskyldig.

Mannen är för klipsk och kostar mängder att övervaka.

Men han är trots allt dömd en gång, fast då uppe i Mora.

Av Aggiator - 26 oktober 2010 23:05


Jo just precis ett Pilates-pass.

  

Det är inte klokt ibland ... man hinner precis hem och växlar några ord med maken ... medan man samtidigt packar träningskläderna ... och så iväg till gymmet ... efter passet ... hem och äta ... sedan är man trött.

 

Idag har halva passet varit med boll och halva utan.

Balansen, där på och med bollen fungerade bra idag.

Jag har nog *ler* hittat tillbaka till balanserande jag.

Och det känns baara mycket bra.


God Natt   

Av Aggiator - 25 oktober 2010 22:26


Kvällens BodyBalance är gjord. Balansdelen gick si och sådär idag. Men jag vet med mig själv att jag inte är riktigt balanserad just nu. Det har varit lite mycket, men det är inget som jag vill gå in på här. .. Något som oxå hände där under avslappningen var att jag började känna mig ledsen. Det kom faktiskt även några tårar ur mina ögon ... Jag vet att man kan reagera så under ett Yogapass, då det blir en form av utrensning ... men tydligen så kan man reagera så under BodyBalance´n oxå. Fast om man tänker efter så  är detta passets koreografi ganska yogainspirerat oxå ... så det är kanske inte så konstigt. Jag har faktiskt aldrig reagerat så under något yogapassen själv någon gång, så detta var den första gången för mig. Men jag borde kanske hitta ett sätt att komma bättre i balans på. Bara det att jag vet inte hur, styr inte alltid allt själv här i livet. Nåväl ...

 

Namasté och God Natt     

             

Av Aggiator - 23 oktober 2010 21:24


*ryser* ... Tyska Gunther von Hagens aka "Doktor Död”, tänker börja att sälja inplastade likdelar från människor via internet. Säljstart följer inom kort. Kundkretsen han vänder sig till är forskare och medicinsk expertis. Handeln protester och tyska katolska kyrkan fördömmer den kommersiella likverksamheten.


Jag tycker bara att det låter väldigt mycket sjukt!!!

Av Aggiator - 22 oktober 2010 22:45






En amerikansk studie av 53 kvinnor som lider av fibromyalgi konstaterar att Yoga är bra mot fibromyalgi och då även kan minska smärtan. I studien fick de prova på att yoga två timmar i veckan. Det inkluderade 40 minuter hathayoga, 80 minuter meditation, andningsövningar och gruppövningar där man diskuterade problemet att hantera sin smärta. Bland de kvinnorna som ingick i studien kunde man konstatera att yogan minskade deras smärta, trötthet och stelhet med så mycket som 30 procent.


Yoga är bra!!!

Till mycket - för många

Namasté

Av Aggiator - 22 oktober 2010 12:30


Som vanlig lurar matindustrin oss lite då och då. Nu är det dax igen ...

 

Hur får köttet får sin fina, röda färg. Jo på grund av att köttindustrin tillsätter en gasblandning i köttfärspaketen betstående av upp till 85 procent syre och cirka  20 procent koldioxid. Bakterietillväxten minskar med hjälp av koldioxiden men den höga syrehalten innebär att mörningen av köttet avstannar. Vilket gör att det blir segt och mindre saftigt och i värsta fall kan köttet till och härskna. Fast dessa bieffekter är inget som köttindustrin informerar konsumenterna om.


Detta är tråkigt att läsa och jag kan inte förstå varför det ska behöva vara så när jag läser att ... I Norge packas skivat kött i en gasblandning som gör att mörning och hållbarhet gynnas.

Av Aggiator - 20 oktober 2010 22:30


Efter en jobbig dag är det skönt att få "koppla av" med ett pass BodyBalance. Och det är precis min dag idag. Först en jobbig dag. Landar hemma helt slut efter jobbet. Men så efter lite vila, på väg till gymmet. För att efter BodyBalance passet känna mig avslappnad och nervarvad. Skönt.

 

Namasté

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards