Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Aggiator - 22 januari 2009 22:49


Kolla in!

Än så är det långt till vår .... men jag hittade vårens majblomma här.



Av Aggiator - 22 januari 2009 21:38


För ett par dagar sedan var jag på ett Yogalates-pass. För er som inte vet vad yogalates är kan jag förklara att det är en mix av både yoga och pilates i samma pass. Jag har tränat yoga i några år, för att sedan testa pilates i ca 1 1/2 år, för att nu vara tillbaka på yogan. Yogan är det jag gillar bäst. Men jag tror att yoga och pilates kompletterar varandra så jag tänkte att det nog inte är helt fel att gå på yogalates ibland.

 

Det som jag tycker är svårast är att hålla reda på andningen. I yogan andas man, oftast, in uppåt i rörelsen och ut nedåt i rörelsen. Men i pilates gör man precis tvärt om. Där andas man, oftast, in neråt och ut uppåt. Men det blir nog en vana att skifta andning tror jag. Nu när jag har varit mycket på yoga så vill jag gärna andas som i yogan, men när jag gick från pilates till yoga var andningen också lite jobbig till en början. Allt ska ha sin tid. Sedan ska magen vara riktigt spänd hela tiden i pilates, här är det mycket core-träning. Det är bra för lilla runda magen min. *ler*


Av Aggiator - 22 januari 2009 19:58


Hum .... mina försök att skriva inlägg bara försvinner ut i cyberspace, för inte stannar de kvar här inte...... tredje försöket gillt nu ..... stannar detta så får jag skriva om inlägget på nytt .... pust o stön.   :-(


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards