Alla inlägg under februari 2010

Av Aggiator - 4 februari 2010 22:36


Med hjälp av Sofie Fahrman visas Botcamp-rörelser för rumpan.

En fastare sådan utlovas, men då får du inte lata dig.


Gör så här


Då är det bara att sätta igång då   :-)   för en snygg sommar-rumpa. 

Av Aggiator - 4 februari 2010 22:01


Mordet på statsminister Olof Palme för 24 år sedan kommer inte att preskriberas utan fortsätta att utredas även efter 25 år, beslutade riksdagen i går. Men kommissarie Stig Edqvist, chefen för Palmegruppen på Rikspolisstyrelsen, säger till DN att mordet i praktiken ”kommer att bli väldigt väldigt svårt att lösa”.

  

 Det är möjligen bra för de anhöriga till Palme att mordet inte blir preskriberat.

Ingen som begår mord borde egentligen kunna gå fri efter 25 år tycker jag, med hänsyn till alla mordoffers anhöriga. Men samtidigt blir jag lite besviken på beslutet. Jag hade personligen sett fram emot den tiden då mordet skulle bli preskriberat, därför att jag tror att det är först då vi får veta vad som hände, vem mördaren var samt varför. Nu får vi kanske aldrig veta detta. Själv tror jag att mordet aldrig kommer att bli löst. Sedan har jag aldrig heller trott på att Christer Pettersson skulle vara skyldig. Nej det är mer invecklat än så tror jag. Möjligen finns det krafter i görningen som gör att vi aldrig ska få veta sanningen. Vad nu sanningen än må vara.

Av Aggiator - 4 februari 2010 21:46


Jag har tidigare skrivit om Stockholms nya attraktionen Skyview.

Hissen som tar dig upp på Globens topp - likt ett pariserhjul.

 

Nu kan du följa med och kolla utsikten i denna film från DN.

eller

 i denna filmen fran SvD


Av Aggiator - 4 februari 2010 21:15


Stora bloggpriset är nu utdelat och vinnarna korade.


Vinnare i de olika kategorierna blev:


Hederpriset, som tilldelas en "journalistiskt framstående och nyskapande blogg", gick till utrikesminister Carl Bildt.


__ __ __ __ __ __ __

 
Själv tycker jag att det är väldigt kul att Farmor Gun vann
eftersom hon var min favorit. Kolla gärna bloggen. Rekomenderas!

Även Moderskeppet är en blogg att rekommendera här finns mycket att lära
för alla grafikintresserade. Mattias Karlsson skriver om bildbehandling och foto och allt som hör där till. En intressant och bra blogg tycker jag. Rekomenderas!

__ __ __ __ __ __ __

 
Läs mer om vinnarna här i Aftonbladet - 365 saker ,  - Farmor Gun, - Emmas designblogg,- Moderskeppet, - Heja Abbe,- Bara ben påGlenn Hysén,  - Kenza

Eller titta på klippet här nedan



Av Aggiator - 3 februari 2010 23:03


Idag har jag varit på BodyBalance

Jag fick gå dit på grund av snön som har kommet igår, tyvärr.

Jag brukar normalt cykla men vägarna var rent för moddiga för det

All snön tär hårt på komunens snöröjningsbudget,

för som vanligt är det ingen som räknar med att det ska komma snö nuförtiden.

 

Sedan kom jag knappt in på bloggen,

eftersom servern av någon anledning låg nere.

 

Nåja, är nu inne och passar på att, som vanligt,

tacka mig själv här efter Bodybalance-passet med

 

NAMASTÉ


Av Aggiator - 2 februari 2010 22:37


Nu har polisen gjort husrannsakan hos fildelare som har använt sig av DC++, bland annat har en 28-årig man misstänks ha administrerat två så kallade DC-hubbar (knutpunkter som binder samman fildelare med programmet Direct Connect) efter en anmälan från Ifpi. Enligt AF är fem personer på fem olika platser i Sverige nu misstänkta för brott mot upphovsrättslagen. Läs även här och här.



Detta bör väl betyda att "DC-användare" bör se upp eftersom det enligt artikeln lär finns många fler anmälningar mot hubbar, och det står att det kan hända att det blir fler tillslag ... Ibland undrar jag hur mycket skivindustrin egentligen förlorar på fildelningen? ... Hum ... För några dagar sedan kunde man läsa här att: 


Skivköpen ökar – trots fildelningen.

Den digitala försäljningen går lysande och de gamla cd-skivorna har ökat lite.


  







Av Aggiator - 2 februari 2010 22:15


I nästan fyra års tid har forskarna, på institutionen för kliniska vetenskaper vid Lunds universitet, testat att behandla ms-sjuka möss med mjölksyrebakterier. Resultatet har blivit att mössen återhämtade sig på kort tid och blev friska.


– Det intressanta är att vi hittat en behandlingsmetod som kan dämpa sjukdomen i ett så sent skede. Behandlingen har gett resultat hos svårt sjuka möss efter tre veckor, berättar forskaren Shahram Lavasani.


Probiotika kallas dessa mjölksyrebakterier med dokumenterat hälsosamma effekter. Forskarna vill testa om probotika skulle kunna användas även som botemedel för ms-sjuka människor. Läs mer här.


__ __ __ __ __ __


MS betyder för den som inte vet det Multipel skleros och är en i dag obotlig sjukdom som drabbar nervcellerna i hjärna och ryggmärg


All medicinsk forskning är intressant tycker jag.

Kanske kan vi i framtiden inte bara lindra/bromsa effekterna av MS,

 utan kanske även bota MS-sjuka människor

 

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards