Alla inlägg under augusti 2009

Av Aggiator - 22 augusti 2009 20:46


En allmän uppfattning är att vårt sätt att läsa av andras känslor är lika över hela världen. Men en ny studie som publiceras i tidskriften Current Biology Journal visar att det inte stämmer. Människor i Väst har en tendens att läsa av hela ansiktet med fokus på ögon och mun. Människor i Asien fokuserar nästan bara på ögonen. Det gör att vi tolkar känslor olika. Läs mer här ...


Jag har aldrig tidigare tänkt på om det stämmer eller inte. Men om man får tro denna forskningen så bör det stämma. Vårt sätt att skriva smileys talar i alla fall för sig själv. Kolla nedan ... 


Glad: västerlänningar :-) österlänningar  (^_^)
Ledsen: västerlänningar  :-(  österlänningar (;_;) eller (T_T)
Förvånad: västerlänningar  :-o  österlänningar  (o.o)


Av Aggiator - 21 augusti 2009 20:38


Global Gaming Factory X, som lagt ett bud om 60 miljoner kronor på fildelningssajten The Pirate Bays domän, fick se sin aktie handelsstoppad under fredagen.  Nu utreds oxå misstänkt insiderhandel i Global Gaming Factory X.


Problemen hopar sig - vad ska hända mer ?

Hur seriöst är köpet egentligen ?

Hur seriösa är Global Gaming Factory X ?


Av Aggiator - 21 augusti 2009 16:51


Det blir bara mer och mer invecklingar i TPB-affären om man får tro vad man läser i media.


Vodka, jeans och nappar med loggor från The Pirate Bay. Är några produkter som Hans Pandeya ska satsa på för att få in intäkter till sajten. Medlemsavgifter, samt försäljning av digitalt lagringsutrymme och snabbare internettrafik åt företag är andra inkomstkällor som Global Gaming Factory tänker sig.


Senast nyheten är att Hans Pandeya, vd för Global Gaming Factory X har dragits till Kronofogden av en tidigare styrelsemedlem för påstådda miljonskulder. Det är Johan Sellström, som tidigare var styrelsemedlem i GGF, som säger sig ha personliga fordringar på bolaget på över 6 miljoner kronor. Dessutom ska Hans Pandeya ha skatteskulder på 780 000 kronor.

Av Aggiator - 20 augusti 2009 23:10


Detta låter som ett skämt, men verkar efter undersökning inte vara det.


Nu kan vem som helst ladda ner The Pirate Bay. På hemsidan finns en backup med alla torrenter som bara är ett musklick bort från din hårddisk.


Jag antar att jag ville ha en försäkring. Om uppköpet av The Pirate Bay gör oss besvikna så kan vi bara lägga upp den gamla sidan igen, säger den anonyma personen som lagt upp nedladdningen till Torrentfreak.

Dock kan det ta några dagar innan hela sidan laddas hem, eftersom hela torrenten väger 21.3 gigabyte.


Källa: Nyheter 24


Hum ... sjukt eller häftigt ... bedöm själva.

Sedan krävs det väl antar jag att torrenterna ligger kvar på sin ursprungliga plats (dvs. dit länken går),

för annars blir väl inte nedladdningen något att ha?


Av Aggiator - 19 augusti 2009 22:38


TPB kommer beläggas med en månadsavgift, berättar GGFs vd Hans Pandeya för Computer Sweden. Vidare berättar han att summan har påståtts som möjlig att ta ut för tjänsten skulle kunna vara 200 kronor i månaden, men det tror vi inte på. Det blir lägre än så, säger Hans Pandeya


Flitiga fildelare ska också få ner sin månadskostnad genom att bjuda på bandbredd. Enligt hans egen uppskattning gäller det framförallt yngre fildelare. Däremot den lite äldre gruppen som inte har så mycket tid utan bara vill ladda hem en fil, de kommer att betala.


Enligt dokumentet ska till exempel skiv- och filmbolagen med hjälp av ”avancerad teknik” kunna identifiera sitt innehåll, men även få rapporter om hur just deras material fildelas. Däremot ska inga personuppgifter lämnas ut, står att läsa. Företaget öppnar också för att betala straffavgifter till företag vars material fildelas utan tillåtelse.


Kommer då detta att fungera? Jag blir lite tveksam. Än så länge är det osäkert exact hur mycket det kommer att kosta. Och hur betalar man med bandbredd, genom att seeda efter sig eller ha materialet på sin egen hårddisk? Vad kommer ersättningen för detta att ligga på? Och en mycket viktig sak för att sajten ska kunna fungera, Vad för material kommer att gå att ladda ner från sajten. Jag räknar med att en del material kommer att försvinna från sajten. För övrigt så beräknas det ta upp till 2 år innan alla kontrakten är färdigskrivna. Är användarna tålmodiga och väntar, eller hittar de nya ställe att tanka på? Mycket återstår ännu om exact hur allt ska fungera, kosta etc. Men jag följer nyhetsflödet med spänning. Ett nytt Spotify TPB, kanske? Fast med tanke på att Spotify har problem med sina artister just nu. Ja frågan återstår ....


Läs även här ... Aftonbladet, DN, SvD, samt PcFörAlla



Av Aggiator - 16 augusti 2009 19:18


Försäljningen av bärbara datorer har under de senaste åren ökat medan de stationära har gått ner. De bärbara datorer som finns på marknaden i dag har tillräckligt bra prestanda för att utklassa stationära datorer. Står det att läsa här.


Vad jag förstår så menar ett flertal datortillverkare att framtidens dator blir bärbar och att den stationära datorn kommer att försvinna. Jag hoppas verkligen inte det, för jag vill även i framtiden kunna välja att köpa mig en stationär dator om jag vill. Inte så att det egentligen är något fel på bärbara, men får jag bara välja en dator så föredrar jag den stationära.


Av Aggiator - 16 augusti 2009 15:47


Snart bär det av igen för Christer Fuglesang. Han ska göra sin andra rymdfärd. Den 24 augusti bär det av men först blir det att sitta  i karantän. Närmare bestämt på måndag kliver Christer Fuglesang in i karantän i Houston. Fast det som han själv tycker är besvärligast med hela resan är:

-tveklöst att gå på toaletten, som jag hade stora problem med förra gången, säger han med ett skratt.


Jag som satt och följde Christer Fuglesangs första resa, klistrad framför TV:n och på nätet (Nasa-TV), hoppas att Sveriges Television även sänder ut även denna resan på TV.


Av Aggiator - 16 augusti 2009 15:08


Kolla in här ... visas åtta skor som ska vara snälla mot foten ... och samtidigt högklackade och läckra ... vill du även läsa texen ... kollar du här.


------------


Själv har jag svårt för högklackat.

Jag tycker att det bara är superläckert

Men så är det det här med att jag måste gå i dem oxå

Vilket nte alltid är det lättaste.

Plus att mina fötter tenderar att svullna efter en tid.

Och då gör det ont, ont, ont.


Kanske är inte dessa åtta skorna så dumma att gå i ... Men jag undrar ändå ... går det verkligen att kombinera högklackat och läckert ...

med snällt och bekvämt?


Vad tycker du som läser detta?

Vilken är din erfarenhet av högklackade skor?


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Gästboken

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards