Alla inlägg den 12 april 2010

Av Aggiator - 12 april 2010 22:20


Choklad hyllas nu som medicinskt hjälpmedel av forskare runt om i världen.
  
Det är dess höga nivåer av antioxidanter är den huvudsakliga anledningen till att choklad rekommenderas. En annan önskvärd ingrediens är theobromin som är bra för nervsystemet. Främst gäller detta för mörk choklad med hög kakaohalt.
Kakao sägs bland annat skydda huden mot UV- strålning och hjälpa mot depression och nervositeten. Doktorer har i allt större utsträckning börjat använda choklad som en del i behandlingen. Läs hela artikeln i AF.
 
Nästa gång jag går till doktorn ska jag kanske fråga om jag kan få lite choklad utskrivet på ett recept. Fast risken att jag blir chokladläkemedelsmissbrukare är nog ganska stor. *skrattar* Men helt allvarligt ... choklad är både gott och bra.
Synd bara att man oxå blir tjock av choklad. *suck*

Av Aggiator - 12 april 2010 21:21


Jag har kommit hem från gymmet där jag har kört ett BodyBalance-pass.

 

Läser nu i DN att Påven har förlåtit Beatles för ett uttalande som

John Lennon gjorde 1966 att "The Beatles var mer populära än Jesus."

Kristendomen kommer att krympa och försvinna, sa popstjärnan i en intervju.

 

På förstasidan av ”L´Osservatore Romano”, Vatikanens officiella tidning, blir Beatles förlåtna och i artikeln hyllas bandets musik. Fast helt oväntat var det inte. Eftersom tidningen tidigare i år listade Beatles album

”Revolver” som den bästa genom alla tider.


Själv är jag väldigt förtjust i Beatles sista platta, "Abby Road".

Fast det är inget fel på "Revolver" heller.

 

NAMASTÉ


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards