Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Aggiator - 5 juli 2010 21:48

Träningsprofilen Blossom Tainton-Lindquist hjälper dig varje söndag i DN under tre veckor att komma igång. Varför då tre veckor? Jo det är den tiden det tar att etablera en vana. Det är ingen idé att vänta på rätta motivationen, menar hon. Så här i början handlar fysisk träning om ren disciplin ... Ja, det har hon helt rätt i, det gäller bara att ta sig över den där tröskeln först ... sedan kommer belöningen ...

 

Blossom har skapat två olika program:

  • Ett program passar den otränade som inte rör på sig så mycket. Det blir en mjukstart första veckan med raska promenader och töjning av stela muskler.
  • Ett program för den som redan är i gång och vill ta i lite mer med kombinerade promenad- och löppass.
Blossoms schema:
Vecka 1: Träna så här
Vecka 2: Träna så här

 

Själv har jag varit på BodyBalance ikväll, känner mig ganska nöjd med mig själv just nu ...

Namasté

Av Aggiator - 5 juli 2010 21:06


Hum ... lufsar och lufsar. Det hela utspelar sig i Kolmårdens safariepark ...


En familj som kör genom parken blir helt plötsligt attackerad av en björn som lufsar runt bilen. Efter sig lämnade den fyra vassa huggtänder i kofångaren. Bilen skakade till sedan släppte björnen taget och lufsade vidare. Se DN.


Usch jag hade blivit livrädd. Ibland har jag funderat på om något sådant skulle kunna hända om man körde igenom med sin bil. Undrar föresten vad det var som fick björnen att hugga i kofångaren, blev den rädd? Jag har varit i Kolmården, fast då körde vi aldrig själv igenom safarieparken. Vi löste bussbiljett. Det var rätt bra att det gick, *hum* går väl fortfarande tror jag, buss igenom parken för då slipper man köra själv om man inte vill. Bussen var en så kallad dubbeldäckare, så om man satt i våningen högst upp kunde man se rakt in i ett par giraff-ögon. Det är svårt att fatta hur höga de egentligen är.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards