Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Aggiator - 26 oktober 2009 22:47


Jag har upptäckt reklam på min blogg. Lite tråkigt är det eftersom det trots allt var på grund av just avsaknanden av reklam som jag valde just att börja blogga här. Men samtidigt så förstår jag att intäckter behövs och det går att komma runt detta om man betalar en liten slant. Jag läser ...


Allt eftersom vi får fler bloggare så krävs fler och fler servrar m.m vilket gör att vi måste få intäkter för att kunna fortsätta driva sidan. Ett mål med att få reklamintäkter är även att kunna erbjuda fri uppladdning av bilder, gratis SMS-bloggning m.m samt att vi ska få mer resurser till att vidareutveckla bloggarna med fler funktioner.


 

En önskelista ...

 

Om nu det ska ske en utbyggnad och vidareutveckling av mer funtioner till bloggarna, så har jag ett litet tips som önskemål till er. Jag tycker att det är jättebra att man kan redigera sitt inlägg och spara det om man inte hinner skriva klart det. Men jag skulle väldigt gärna även kunna förhandsgranska utseendet och se exakt hur det kommer att se ut på bloggen innan jag lägger ut det. Nu kan det vara lite trixigt ibland innan allt ser ut som jag vill att det ska göra. Detta hade då förenklat och sparat tid.


Av Aggiator - 26 oktober 2009 21:18


En barnfamilj hittade detta godiset, Rosa musen och Gomlulle,

plus små  kvinnobröst i lösgodiset när de var ute och handlade tillsammans.

Barnen plockade och inte förän hemma upptäcktes snuskgodiset.Barn ska

verkligen inte behöva äta detta, säger trebarnsmammans som fann godiset.

Butikens ägare menar att porrgodiset var en ren olyckshändelse. 


  

Vi beställde en halvpall godis från en grossist i Linköping, säger Lars Åström, 52.

– Vi kunde aldrig tänka oss att det skulle vara... ja... gelésnopp och sånt.




Läs även om Daniel Pernikliski som är mer nyfiken än upprörd över porrgodiset.

Han undrar mest vilka som är den tilltänkta målgruppen för det här godiset? 

 

 

Tala om snuskigt godis. Godis finns tydligen i alla former. Just dessa former är vi alla skapade med. Fast det betyder inte att ungarna ska behöva stoppa i sig "rosa musar" och "penisar". Jag tycker att det är mer godis för tjejfester, möhippor eller möjligen svensexor, och hade inte ens någon aning om att något sådant fanns. Fast nu var det ju en olyckshändelse att det fanns där i godislådan enligt butiken.

Av Aggiator - 26 oktober 2009 18:37


Jag läser här att ... Man länge har man trott att hjärnan bara kan utvecklas hos barn och ungdomar, men nu visar allt fler studier att hjärnan kan växa även i vuxen ålder. Vissa typer av datapsel, till exempel Tetris, främjar hjärnans tillväxt, men även jonglering är en bra sysselsättning för hjärnan.


Ja varför inte ...

ju mer man använder sin hjärna desto bättre blir den,

och då borde den även ha potential att växa.

Jag tror inte heller att dataspelande är något som bara ungdommar ska ägna sig åt.

Tyvärr är bara att man har så lite tid till allt som man vill göra.

Men om man som jag nu läser ovanstående artikel så blir det lite lättare att

samvetsmässigt priorientera leken en stund för det är inte bara

 en lek utan även träning för min hjärna. 


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards