Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Aggiator - 22 maj 2010 21:56


Google hyllar Pac-Man

 

Spela Pac-Man på Google

 


Av Aggiator - 22 maj 2010 19:15


Precis när jag klickade iväg förra inlägget tänkte jag på att egentligen är det inte heller speciellt svårt att bara ut sin yoga-matta i trädgården. Faktum är att jag faktiskt har gjort det någon gång. Sola och yoga samtidigt. Inte så varmt som Bikram Yoga förstås, men mysigt med fågelkvitter i bakgrunden.

 

En yoga matta är ju väldigt lätt att bära med sig dit man vill. Kanska testa på stranden. Ofta ser man på yoga-instruktionsfilmer just att träningen sker vid havet. Vill du så går det lika bra att köra ett pilatespass där på mattan.

 

Jag undrar föresten hur ett Bikram Yoga pass känns. Jag är rädd för att det blir jobbigt att det är så varmt. Yoga i en bastu, typ. Men för just rörligheten är det nog väldigt bra tror jag. Nu har jag ju inte heller provat på. För här där jag bor finns Bikram Yoga ännu inte om det någonsin kommer. Kanske är det bara ett storstadsfenomen.

Har du provat på? Hur känns det? Vad tyckte du?

Av Aggiator - 22 maj 2010 18:53


Man glömmer ofta bort att alla dessa vardagsaktiviteter oxå kräver sin energi. Därför är det kul att läsa detta ....

 

Storstäda i din trädgård och bränner cirka 147 kalorier under en halvtimme. Detta är möjligt genom att gräva i landet och rensa i din trädgård. Det kan jämföras med coreträning samma tid, att styrketräna lätt eller att dansa på medelnivå. Även att mecka med bilen bränner ungefär lika många kalorier.


Inte helt dåligt   för att få fint i trädgården.

Man kan ju faktiskt sola samtidigt oxå.

Så förenas nytta med nöje.

Samtidigt som du blir av med lite fett och får lite muskler på köpet.

Och sist men för den delen inte minst, skapar lugn i själen, harmoni.

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards