Alla inlägg under juni 2010

Av Aggiator - 1 juni 2010 20:02


Idag var jag uppbokad på Pilates. Men det passet var tyvärr inställt på grund av att instruktören hade fått hastigt förhinder. Eftersom det inte gick att hitta en annan instruktör så hastigt så omvandlades passet till BodyBalance. Så nu har jag alltså varit iväg på BodyBalance både måndag och tisdag. Fast idag gick en timme mycket snabbare än igår. Konstigt va! Nåväl ...

Namasté            

Av Aggiator - 1 juni 2010 15:53


Vad är det här nu då? Sverige har fått en ny folkdräkt, läser jag.


Det är Svenska Turistföreningen, STF, som har anordnat tävlingen ”Folkdräkt 2.0” med anledning av att föreningen i år firar sin 125-års dag. Den vinnande klänningen kommer att ges till kronprinsessan Victoria och Daniel Westling som bröllopsgåva från STF.


En modern folkdräkt som är både "attraktiv och sensuell”.

 

Tja ... snyggt??? Nej det tycker inte jag. Undrar vad det är för fel på våra gamla traditionella fina folkdräkter? Töntighetsstämpel, nej kultur ... skulle jag vilja säga! Förresten varför bara en klänning. Daniel skulle väl behöva en matchande manlig dräkt när han går där bredvid sin Kronprinsessa, Victoria, bärande hennes nya svenska folkdräkt.


Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards