Direktlänk till inlägg 19 oktober 2008

PushUp --- BH, PH, String

Av Aggiator - 19 oktober 2008 22:53


PushUp BH:n har funnits i några år i olika varianter. Vilket har gett oss kvinnor en möjlighet att trolla fram lite större och fastare byst. Det är nu i och för sig inget konstigt med det. I den kvinnliga modevärlden har det nog så gott som alltid funnits olika sätt att trolla med utseendet. Tänk bara på hur kvinnor förr i världen snört in sig i korsetter för att få gettingmidja. Ibland till och med så hårt att nedersta revbenet tagit skada.


Nu har även männen fått sin PushUp. En kalsong som framhäver det allra heligaste på mannen. Det är underklädesmärket Frigo som lanserar kallingen under parollen "A small step for man, a giant step for manhood".  Vilket betyder att männen kan slänga bort raggsockan som utfyllnadsmaterial. Tillverkaren lovar att kalsongen ska vara väldigt lätt att använda. Men för säkerhets skull finns även en utförlig beskrivning på deras hemsida. http://www.frigounderwear.se/ 


Men det allra senaste i PushUp väg är ändå ”PushUp stringen”. En stringtrosa med PushUp effekt för oss kvinnor. Den kallas för ”the Double-O Bum Bra Brief” och ska ha en lyftande effekt för stjärten samtidigt som den plattar till både mage och lår. kolla in detta på http://www.lovemybubbles.com/OBrief.shtml kostar bara 465 kronor. Där kan man för övrigt även hitta så kallade ”padded panties” i olika format 


Jag vill inte påstå att jag tycker att det är något vidare snyggt med ”stringen” om man nu kan kalla det string. Det påminner mig mer om något som man kan hitta hos Porr-butikerna typ H-son och liknande. Men o andra sidan så får väl var och en själv ta ställning till vad de tycker. Det kanske ökar på självförtroendet.


Men formerna försvinner kvickt för både honom och henne när de tar av sig kläderna vid sänggåendet.


Här är bild på PH:n +Stringen

 
 
Johan

Johan

22 november 2008 16:28

Hejom du skriver om Ph kalsonger varför skriver du då inte om den som heter PH?
för att du ska få lite information om vad PH står för så står det för Praktisk hållare. BH står för byst hållare så hur kan du få PushUp till PH???? det är ologiskt
jag skulle kalla den för PU om jag skulle förkosrta den.
www.phaflinder.se

http://www.phaflinder.se

 
aggiator

aggiator

22 november 2008 19:29

Hej Johan

Intressant sida du har. Nu är det så att jag inte har sett din sida tidigare utan jag såg snarare reklamen för just produkten som säljs under namnet FRIGGO. Såg du inte länken i bloggen http://www.frigounderwear.se/

På den sidan står det:
”It was the Inventor Peter Soderstrom, who equipped his underwear with a sawn pocket in which the whole package was placed witch made it easy to ventilate and regulate the body temperature. All parts were kept in place and ”voila” he had invented the first ”shape-up” for men”

Men du har helt rätt att man skulle kunna förkortat till PU kalsong.

Men jag valde ordet PH just för att kalsongen tycks fungera som en ”penis-hållare” och BH står som bekant för ”byst-hållare” och båda två har i det här fallet en PushUp effekt.

Vänligen Aggiator

http://aggiator.bloggagratis.se

 
Johan

Johan

23 november 2008 16:44

Hej!
Det är inte jag som har sidan.
Jag har vart ute och titta och hitta denna. och han som har denna har just tänkt bh och ph om du läser om den..

http://www.www.phaflinder.se/omph.php

 
aggiator

aggiator

25 november 2008 19:20

Jag har kollat sidan, Johan
Han benämning är praktisk hållare (PH) men som sagt det är inte samma produkt. Och jag har förklarat min tankegång ovan.

Mvh Aggiator

http://aggiator.bloggagratis.se

 
Annjoh

Annjoh

20 februari 2012 02:21

Det är en riktigt snygg sida denna här! Har varit här och kollat några gånger. Har precis skapat en egen blogg :)

http://annaaaaajoh774.wordpress.com

Aggiator

22 februari 2012 14:15

Tack för komplimangen, Anna
/Aggiator :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aggiator - 22 augusti 2016 21:51


Enligt msn´s sajt livstil så är höstens stora trend bland hårfärger Grå Ombré. Håret ska vara grått. Har man inte naturligt grått hår är det dax att färga det nu.                   Bilden är lånad från msn´s sajt    Jag tror att jag avstå...

Av Aggiator - 21 augusti 2016 21:33

  Ja, det är vad jag läser på DN.idag. Förklaringen är Klimathotet som förväntas försämra tillgången på bra kaffebönor. T.ex kan bladrost, ett slags svamp som angriper kaffeplantorna öka när väderförhållanden ändras.   Minette Rosén, kaffei...

Av Aggiator - 20 augusti 2016 21:37

Efter att ha varit borta härifrån under en längre tid nu så har jag upptäckt att jag (dvs. bloggen) är kvar. Så då fick jag idé att kanske det är dax att vara här lite igen. En del har ändrats här men inte mycket. Pingandet och bloggosfären (heter ...

Av Aggiator - 18 augusti 2016 21:59

Enligt Göteborgsposten så planerar J.K.Rowling återbesöka Harry Potters magiska värld i tre nya noveller.   De nya böckerna är tänkta som ett supplement till Harry Potter-böckerna och är i det kortare formatet. De kommer att glädja läsare och ta ...

Av Aggiator - 17 augusti 2016 20:18

Förre gymnasie- och kunskapsminister Aida Hadžialić (S) avgick i lördags efter att ha åkt fast för rattfylleri med 0,2 promille i blodet, på väg hem från en fest. Hon har nu lämnat in en ansökan om avgångsvederlag, som väntas ge drygt 1,5 miljon...

Presentation

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Gästboken

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klockan är ...

Dagens Namn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards